מכתב פרידה מאת רני רהב לעובדי אל על

מכתב פרידה מאת רני רהב לעובדי אל על

מכתב פרידה מאת רני רהב לעובדי אל על לאחר 30 שנה בתפקידי כדובר חברת אל על.

מָקוֹר

ynet
דרכון חדשות
ias
ערוץ שבע

מכתב פרידה מאת רני רהב לעובדי אל על

1/2/2021

עובדים יקרים של אל על בישראל ובעולם,

לאחר 30 שנה בתפקידי כדובר חברת אל על, במהלכן ליוויתי מקרוב, בשותפות אמיצה, יד ביד לאורך כל הדרך: החברה, הנהלתה וכל עובדיה בארץ ובעולם - החל מה יו"רים - יוסף צ'חנובר, מיכאל לוי, איזי בורוביץ ', יאיר שמיר, עמיקם כהן, יהודה (יודי) לוי, אלי דפס, משנה למנכ"ל - תמי מוזס בורוביץ', והמנכ"לים - רפי הר-לב, דוד חרמש, עמוס שפירא, חיים רומנו , אליעזר שקדי, דוד מימון וגונן אוסישקין, דרך סמנכ"לי ומנהלי החטיבות השונות, וכלה בהון האנושי הנפלא של החברה הכולל טייסים, צוותי אוויר, עובדי קרקע, ניהול, תחזוקה ועוד, הגיע הזמן להיפרד תודה על הדרך המשותפת.

רהב תקשורת, בראשותי, ליוותה את אל על באהבה ובמסירות רבה, מאז הייתה חברת נאמנות ממשלתית. היינו חלק מהגרעין שהביא את החברה להפרטה, בראשות היו"ר האגדי מיכאל לוי, וממשיכים, מאז, לצד המנכ"לים, היו"רים וההנהלות הרבים, לשרת את החברה במסירות ובאהבה, עד היום . עשינו את כל זה ללא פחד ובלי ספק, מתוך תחושה של גאווה לאומית: מדינת ישראל, דגל ישראל, החברה הישראלית ועובדיה המדהימים, שעשו ניסים ונפלאות 365 ימים בשנה, 24/7. הקצב הגבוה של החברה התאים לשלנו בסינרגיה נפלאה. כאשר שתי חברות חולקות DNA משותף של עבודה בלתי מתפשרת מסביב לשעון, יעילות, דיוק, מקצועיות, יצירתיות, חריצות, מסירות, הקרבה, הן יכולות לעוף יחד גבוה יותר ויותר. והשמיים - הם לא הגבול, אלא המציאות, בה שברנו שיאים חדשים של הצלחה פעם אחר פעם.

הצוות שלי ואני חיינו ונשמנו את אל על יומם ולילה, בשבתות ובחגים, לקחנו חלק פעיל בהצלחות מסנוורות ובתקופות של משבר קשה וכואב, עצרנו את נשימתנו בכל נחיתת חירום והרינו את עינינו בגאווה ובתקווה בכל שקט הסכם, בכל הצלה שהביאה את בנינו ובנותינו הביתה. יחד השקנו לאורך השנים כמה מהמטוסים החדשים בעולם, השגרנו את צי דרימליינר, כולל יישום המטוס הירושלמי, נפרדו ממטוסי הג'מבו, השגרנו דרכי אוויר חדשות עם מגוון מדינות, ליוו נשיאים, ראשי ממשלה ומנהיגי העולם, עקבו אחר טיסות החילוץ של רבבות ישראלים מכל רחבי העולם בעקבות משבר קוביד ובכלל. כמובן שלווינו את טיסות השלום הראשונות לאחר כינון הסכמי שלום עם מצרים, ירדן, איחוד האמירויות הערביות ובחריין.

אני לא רואה ברגע זה פרידה, אלא זיכרון אינסופי. שמעתי את טווח כנפי ההיסטוריה וזה יהדהד בחיי לנצח.

אל על היא לא רק גשר תחבורה לעולם אלא סמל לנוכחות לאומית אמיתית ומתמשכת. דגל ישראל הגאה במטוסיו הוא התזכורת המתמדת להשתייכות לאומית, שלעולם לא תנותק. למרות שאל על הופרטה לפני כמה שנים - ברוח ובפרקטיקה שלה, הרוח הלאומית, הגאווה והמחויבות הישראלית למדינת ישראל ולאזרחיה נותרו עדיין במהות החברה.

אני מצדיע לכל עובד באל על. עבודה בחברה היא עבודה קשה, לפעמים ללא משכורת מתאימה, אך עבודה באל על פירושה מתן שירות מכל הלב, גם אם אתה משמש מדי פעם 'שק אגרוף' עבור הצרכן הישראלי, שמרגיש הזדהות מוחלטת עם החברה.

למרבה הצער, נגיף הקורונה פגע בעולם בכלל ובעולם התעופה בפרט ללא רחם וגרם למשבר מיידי, שנמשך זמן רב מהצפוי, והביא בהכרח לקריסת חברות התעופה ברחבי העולם. מי שנשאר במשחק נאבק, במלחמת קיום והישרדות מהקשיים, ששוברת את ליבנו ונוגעת בחיי כל אזרח ישראלי, בישראל ובעולם. אני חושב שזה נוגע לא רק להיבט של החמצה זו או אחרת, אלא לעצב הקולקטיבי שמלווה את המחזה של שדה תעופה שומם, מטוס ריק על הקרקע, תיירות נכים.

בשנה האחרונה, החל מאפריל 2020, לאור הקשיים הכלכליים בהם נקלעה החברה עקב משבר הקורונה העולמי, החלטתי שלאחר כל השנים שליוויתי את החברה בכל המצבים, אמשיך לעשות זאת כ כרגיל ועבדתי 24/7 בחינם. עשיתי זאת בשנה האחרונה, עד היום. הסיבה היא שאני רואה באל על חלק בלתי נפרד מאיתנו.

אין לי ספק שהחברה הצליחה לשרוד, בין היתר בזכות היו"ר היוצא אלי דפס, שלצערנו נאלץ לפרוש בגלל מחלה. אלי הוא דוגמא ומופת ליו"ר נפלא, אגדי, איש אל על עם כל נפשו, שתרם את זמנו, מרצו ונפשו לחברה, ויחד עם ההנהלה ועובדיה - יצרו יש מאין והצליחו להרים את ראשיהם מעל המים הסוערים בתקווה שבקרוב נגיע לחוף מבטחים.

בעלי החברה, בעבר הממשלה וכיום משפחת בורוביץ ', בראשות דדי ותמי בורוביץ', עשו עבודות קודש למען אל על. הם הרחיבו את החברה, האמינו בה ורכשו עבורה את המטוסים הטובים בעולם. אל על היא חברה לאומית, אל על היא חברה חזקה, יש לה מטוסים חדשים, נוצצים ומדהימים, אני מאוד מקווה שהישראלים יחזרו לטוס בהם בקרוב וירגישו שוב "הכי בבית בעולם".

אין לי ספק שבימים בהם חברות כמו אמירייטס, רויאל אייר מרוקו, מפרץ אייר ואחרות ינחתו בישראל, התחרות רק תתעצם, אך בזכות ההון האנושי של החברה, אל על תוכל להתמודד איתם עם כָּבוֹד.

אני מקווה שממשלת ישראל תעמוד בהתחייבותה כלפי החברה ותסייע לה, כפי שהבטיחה בעבר. מדינה ללא חברת תעופה לאומית אינה מדינה. למדינת ישראל מגיעה חברה לאומית חזקה שתשרת אותה בכל עת.

אני מאחל בכל ליבי הצלחה רבה לחברה בעתיד ומקווה שאל על תצמח בקרוב יחד עם מדינת ישראל, מחושך לאור, ימשיכו לשמש מקור לגאווה לאומית, להוות את 'הלב הפועם של מדינת ישראל ברחבי העולם ומתגלים שוב במלוא תפארתה, במנוסה ...

"קום מחר בבוקר עם שיר חדש בלב
לשיר אותו בכוח, לשיר אותו בכאב
שמע חלילים ברוח החופשית
ותתחיל מבראשית ”
נעמי שמר

רן רהב,
דובר אל על
יו"ר רהב תקשורת ויחסי ציבור

מאמרים

דרכון חדשות

מאמרים

ynet

מאמרים

ias

מאמרים

ערוץ שבע