ניהול משברים

משבר כהזדמנות

כיום, במאה העשרים ואחת, כשהרשתות החברתיות הפכו לכלי תקשורתי חזק ומוביל וכל לקוח הוא סוג של עיתונאי, כמעט ואין אף ארגון שלא יחווה משבר תקשורתי שעלול לגרום לו נזקים משמעותיים.

בשנים האחרונות יש הבנה שניהול נכון של התקשורת, בשעת משבר, מסייע לארגון למזער את נזקיו ואף, במקרים מסוימים, הופך את תוצאות המשבר לחיוביות עבורו ומסייע לו לצמוח ולהתרחב.

פריצת משבר וטיפול בו

משבר תקשורתי יכול לפרוץ בגלל סיבות רבות, החל מהתבטאות או התנהגות לא ראויה של מנהל בארגון, מחדל של נותן שירות בארגון ועד לעובד פשוט שסרח והתנהל בצורה לא ראויה.

הטיפול במשבר תקשורתי כולל מספר צעדים הדרושים להשתלטות על המשבר על מנת שתהיה לנו היכולת לנהל אותו ולא להפך.

משבר מהווה חלק אינטגרלי מחיי כל מותג/חברה ומכאן גם ממערך יחסי הציבור. חשוב מאוד לדעת לנהל משבר בזמן המתאים ומיד, "להשתלט" עליו, תוך צמצום נזק ופגיעה בשמו הטוב של האדם או הארגון, לפעמים אפילו תוך גריפת יתרונות מהמצב.

אסטרטגיה תקשורתית בזמן ניהול משבר חייבת להיות בעלת אופי של שקיפות מלאה, אמירת האמת ולקיחת אחריות. התגובה המיידית של החברה היא זו שתקבע במידה רבה את הישרדות החברה לאחר המשבר.

על פי רוב משברים פורצים בלי שניתן להיערך אליהם מראש, אבל אין ספק שהכנת נוהל משבר ותרגולו מסייעת לחברה להתמודד עם האירוע בזמן אמת.

לעיתים, בנוסף להתמודדות הישירה עם הגורמים למשבר, השלכותיו, למידה והפקת הלקחים המתבקשת, נדרשת לאחר סיומו גם פעילות אינטנסיבית של יחסי ציבור, בין היתר לשיקום אמונו של הציבור בארגון.

רחוב ברקוביץ’ 4 תל אביב

מגדל המוזיאון, מיקוד: 64238

פקס: 03-7188556

4 Berkovitch St. Tel Aviv

The Museum Tower, zip code: 64238

Fax: 03-7188556